Enligt MasterCards Omnishopper report, tas 80% av alla köpbeslut efter att man sökt information via en smartphone, surfplatta eller dator.
Läs mer>>
En siffra som är intressant för många, kanske framförallt för de som ansvarar för marknadsföringen på företag.
I rapporten framgår att köparna genom sitt tillvägagångssätt också upplever sig som smartare köpare. De gör färre impulsköp och andelen som finner ett nöje i att upptäcka nya varumärken och ny design är så hög som 70%.
Med detta i minnet så ska man ställa sig frågan var ska jag satsa min marknadsföringsbudget?
Svaret på det är givetvis individuellt men helt klart är att man ska tänka över detta och framförallt ska man avläsa faktiskt resultat.
Hur många har sett min annons?
Hur många har interagrerat?
Hur många intresserade personer har besökt min webbplats/shop?
Via Intelligentmarketing styr vi trafik till där du vill att dina presumtiva och befintliga kunder ska vara. I alla kanaler samtidigt.
Vi berättar också för dig hur utfallet blev och utifrån det förslår vi åtgärder för vidareutveckling.
Förmågan att göra nytta genererar framgång.
/Jonas